19/07/2023 Logroño - Puentedey (DEL 18/07 AL 28/07 ASTURIAS)

Hem vaig llevar aviat per anar a fer un tomb amb en Dui. Un petit corriol al costat del riu Ebre i després creuant un parell de ponts vaig fer els primers quilòmetres matiners.

Pont de Sagasta

Pasarela peatonal i ciclista del Ebre

Després d'un bon esmorzar continuem ruta, i fem parada a Burgos. Feia temps que no hi haviem estat i la Jusa ja no recordava gaire bé les botigues i carrers més emblemàtics d'aquesta capital castellana. Vàrem tenir sort en trobar un bon lloc on aparcar. Mireu la foto (coordenades al peu). Ideal per a fer un tomb per la ciutat, passejar i fer la migdiada de rigor.

Avinguda Palencia

Riu Arlanzón

Per aquest petit corriol que voreja el riu Arlanzón anem a trobar el passeig del Espolón, per arribar fins a la porta de Santa Maria.

I tot seguit anem a la plaça de la catedral. Espectacular.

Fem un tomb per els diferents carrers del centre históric de la ciutat, i acabem anant a dinar a Casa Ojeda. Es un restaurant típic castellà amb uns plats bonissims (hi anava sovint quant treballava 😅).
Morcilla de Burgos

Xoriç a la sidra

Lechazo asado

No cal dir que tot era exquisit, de primera qualitat. I no ens va sortir pas gaire car 😁!!!!
Després una bona migdiada a l'ombra d'aquells plàtans varen fer les delicies del bon dinar.

Continuem camí cap a Les Merindades, concretament cap a Orbaneja del Castillo
Abans d'arribar, parem a Covanera (aparcant aquí).

Riu Rudrón

Atravesant el pont vàrem agafar el camí que ens portaria al Pozo Azul (l'aigua neix en un pou de la muntanya). Pel camí trobem unes formacions rocoses molt peculiars.
El corriol era fàcil i senzill, ideal per a mainada.

Pozo azul

Continuem ruta després de veure aquesta peculiar forma de naixement d'un broll d'aigua. El pou té uns 12 metres de profunditat i és molt clara i freda. La gent s'hi tirava desde la paret esquerra.

Després continuem cap a Orbaneja del Castillo. Abans d'arribar-hi veiem unes formacions montanyoses ben particulars formant com les parets d'un gran circ. Tenim sort i en arribar al parking del poble podem aparcar molt bé. 42.836399, -3.792184

Un cop ben aparcats anem cap el poble que esta a 1 min caminant. Veiem tots de gent a la carretera i és que just allà hi ha la cascada que baixa desde el poble.

Orbaneja del Castillo

Pozas turquesa

El poble és petit amb racons bonics, passegem pel diferents carrers.

Vista de les teulades del poble - Envoltat per les muntanyes de pedra

Rierol de la cova de l'aigua - Al centre del poble

Després d'una bona passejada per tots els racons del poble, anem baixant pel costat de la cascada. Un cop a la Sun decidirem que fem (com moltes vegades ens passa els capvespres), si ens quedem o continuem ruta.
Finalment decidim que podem anar fins el proper poble: Puentedey
Aquest petit poble té un parking habilitat per autocaravanes (sense serveis).