11/08 Albi-Cordes sur Ciel-Najac (DEL 10/08 AL 22/08 PÉRIGORD i CASTELLS DEL LOIRE)

Em llevo d'hora per anar a fer un tomb matiner per Albi. La ciutat quieta i tranquila té uns racons molt macos. El pont vell....

El pont vell

La Catedral i el pont vell

Espectacular la vista de la Catedral desde el pont vell, a aquelles hores del matí quedava reflexada en les aigues del riu Tarn.

Albi va ser la capital dels càtars. Durant els segles XII i XIII va rebre les doctrines càtares i és va convertir en un dels principala centres d'aquesta doctrina cristiana i gnòstica.

Com a fill ilustre de la ciutat cal destacar el pintor Henri Toulouse Lautrec. Un artista molt peculiar i que va anar a viure en un bordell per poder pintar les diferents escenes que després quedarien inmortalitzades en les seves ilustracions, com  La Goulue Moulin Rouge; potser la més famosa.

Per els carrers del centre de la ciutat podem trobar el museu dedicat al pintor, l'esglèsia o colegiala de Sant Salvi, o el mercat cobert.

Vaig comprar uns croissants per esmorzar i vaig anar cap a la Sun. Més tard vàrem sortir a fer una passejada per la ciutat.

Val la pena visita la Catedral de Santa Cecilia, la colegiala de Sant Salvi i la plaça major, així com el museu de Toulouse Lautrec (Palau de la Berbie).

També cal destacar els jardins del Palau de la Berbie.

Claustre de Sant Salvy

Plaça del claustre Sant Salvy

Mercat cobert

Jardins del Palau de la Berbie

Palau de la Berbie. Museu de Toulouse Lautrec

Catedral de Santa Cecilia. La nit abans hi havia un garbuix de gent impressionant.

Preciosa prespectiva de l'altre costat de la ciutat. Podem veure l'esglèsia de Sta. Magdalena

Vàrem continuar el viatge cap a Cordes sur ciel (Cordàs en occità). Després d'un periple de carreteretes estretes i locals arribem al petit poble. Vàrem anar directament al pàrquing habilitat del poble......una mica amagat però molt bé. Fem un bon dinar i una bona migdiada entre els arbres.

Pàrquing abaix del poble. Vàrem pujar per un caminet fins al poble.

Cordàs enmurallat

Fins aquí vàrem arribar amb el tren petit

Plaça porxada
Els nostres veins (una d'elles) era del poble, i ens va dir que podiem pujar fins a la meitat del poble en el tren petit que hi ha i després continuar a peu. Així ho vàrem fer. És un dels pobles més macos de França.

Plaça major

Vàrem comprar uns detalls per la familia i anem baixant per carrer principal fins al pàrquing.

En arribar a la Sun decidim continuar ruta cap a Najac, un altre poble petit i bonic dintre de la classificació de les Plus Beaux Villages de France.

Vàrem arribar a Najac amb les indicacions d'anar a l'aire camping car, però la sorpresa va ser quan a l'entrada la barrera no funcionava. Una senyora que era a dins ens va comentar el problema. Després d'un petit tomb pels voltans decidim pujar al poble amb la ac.

Vista de Najac desde on vàrem aparcar la Sun

Mercat setmanal d'estiu

Plaça du Faubourg

Vàrem disfrutar de la festa setmanal i vàrem gaudir d'un cantant-trobador que amenitzava la festa. Vàrem cantar junts l'Estaca, amb aplaudiments finals.
Vàrem sopar unes hamburgueses cassolanes i unes birres. De tornada cap a l'ac l'imatge del castell i la lluna eren espectaculars.....llàstima que en les fotos no es pot apreciar ben bé.

Val a dir que vàrem dormir molt tranquils i fresquets (pàrquing des Planquettes).