17-18-19/07/20 ESCAPADA A CONGOST DE MONT-REBEI

La serralada del Montsec

Sortim cap al migdia. Ho tenim tot llest per començar l'escapada. Les notícies del Covid-19 son confuses i hi han nous rebrots a diferents comarques, entre elles La Noguera.
Arribem a Port d'Àger on fem una petita parada per contemplar la magnitud de la vall i la serra del Montsec.

Per acabar de completar la tarda decidim anar fins al pàrquing de l'embarcament de Corçà
Voliem pasar-hi la nit, però al trobar-ho molt buit, de fet erem sols, no ens quedem.
Fem un tomb i un parell de fotos de la posta de sol son testimoni de la nostra primera visita al pantà de Canyelles. És el més gran de Catalunya.

Finalment decidim anar al cim de Coll d'Ares, on de segur que gaudirem de la nit i les estrelles, sens dubte és un dels millors llocs per observar el cel.
La posta de sol ens ha acompanyat mentre preparem el sopar dintre la Sun.

La sortida del sol ha sigut espectacular. Les fotos a continuació en donen fe.

La Sun aparcada al costat de unes quantes camper i altres AC han vist els primers raigs de sol d'aquest dissabte. A dalt de Sant Alís és on s'enlairen els paravents .
A continuació podeu veure el camp d'enlairament.

Després d'un bon esmorzar agafem la carretera que baixa cap a Sant Esteve de la Sarga, una carretera estreta i sinuosa on hem d'anar amb molt de compte. Només ens hem trobat 4 ciclistes pujant.
Arribem, i una mica abans del parking de la Masieta podem estacionar la Sun perfectament:
Hem tingut sort, som dels primers en arribar. És el que té llevar-se d'hora.
Encara fa una mica de fresqueta, i començem a fer la ruta del congost de Mont-rebei.
Totes les fotos que veureu a continuació formen part del recorregut.

Uns rucs donen la benvinguda

Arribem fins a veure el pont de Seigue. No acabem d'arribar-hi i reculem.
Demà ja tindrem temps de veure'l d'aprop.
La tornada és fácil, però al final s'ha fet pesada per la calor.
Arribem a la Sun. Dinem i fem la migdiada tot esperant al "cap de lluç" que ha aparcat el seu cotxe de forma que nosaltres no hem pogut sortir quan haguessim volgut.

Ja ho sabeu, si voleu aparcar allà mateix, deixeu la AC en paral·lel a la carretera sense deixar forats.
Nosaltres ja ho hem après per la propera. Tot plegat ens ho hem agafat amb filosofía i amb paciència.
No teniem cap pressa.
Quan sortim agafem la carretera per anar a voltar per Tremp. Allà aparquem davant de l'Esclat per repostar (pa, fruita, aigua,...)
Continuem ruta cap a Àger, mentre tant comentem d'anar a veure el castell i capella de la Pertusa.

Hem aparcat al pàrquing habilitat per poder fer la visita al castell. A 200 m surt un corriol que ens portarà a dalt de la petita capella. El corriol està mal senyalitzat (hem trobat diferent gent que s'havien equivocat). Crec que val la pena la visita i la posta de sol també. Tot plegat és espectacular.
Després de la petita excursió, una bona dutxa i el sopar amb vistes al congost de Mont-rebei.

Tenim més activitat per acabar el día. Anem al Parc Astronòmic Montsec.

La visita va ser molt interesant, potser en algún moment una mica pesada, però original i diferent.
Ara ja sabem situar a Júpiter i Saturn tant bon punt mirem al cel.
Ens varem quedar a dormir en el parking de dalt: 42°01'31.0"N 0°44'15.4"E
Hem dormit com lirons, estavem una mica cansats!!

Ens llevem d'hora i anem a esmorçar en un descampat al costat de l'escola de vol. Volem evitar que ens vinguin a avisar (en les senyals posa prohibit acampar, però no pernoctar o aparcar).
Després d'esmorzar anem cap al moll de Corçà ja que tenim concertat un viatge amb vaixell pel congost de Mont-rebei i el congost de Fet i Finestres.

Entrada al congost de Mont-rebei per Corçà

Pont de Seigue

Escales a Montfalcó

Petita cascada en una raconada del congost de Fet

Entrada al congost de Fet

Finestres

L'entrada a Finestres és espectacular. El lloc és molt maco, l'alt nivell del pantà ha creat unes raconades realment de fantasia natural. Ha valgut la pena fer aquesta ruta amb vaixell.
El punt de vista d'aquests paisatges és molt diferent al d'ahir.

Vista del moll de Corçà

Donem per finalitzat el viatge de 3 hores per aquest magnific lloc. Val la pena la visita.
Anem a dinar. Com a final de festa anirem al restaurant Port d'Àger. Recomanable.
La Sun ha quedat ben aparcada al costat del restaurant.

Després d'una bona amanida, cargols, bacallà gratinat i unes postres on hi cantaven els àngels decidim ompanys, buscar un lloc ombrejat per poder fer la migdiada. Ho fem al cap d'uns quants quilòmetres en direcció a Balaguer.
Mentre la Jusa encara dormia, he aprofitat per mirar nivells, etc...
Continuem ruta tranquilament.....però fem una petita parada a El Tarròs, poble natal del nostre president LLuís Companys

Monument a LLuís Companys

Donem per acabada la ruta i l'escapada, tornant per l'eix amb trànsit considerable.
Nosaltres anem amb calma i tranquilitat, encara que alguns van com esperitats....
Vinga companys, fins la propera!!!